Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

חמישה סיכונים ששווה לקחת על מנת לחזק את מערכת היחסים
מאת: מערכת אתר דייט
חמישה סיכונים ששווה לקחת על מנת לחזק את מערכת היחסים

 
יש לך בחור נהדר בחייך, כך שבאופן מובן, את משתדלת לא "לעשות גלים" ולהסתכן במעשים שיכולים לפגוע בזוגיות שלכם. אבל, גם אם זה יכול להיות מורט עצבים, על מנת להתפתח ולבנות מערכת יחסים חזקה יותר, כדאי להסתכן קצת. "צעדים נועזים יכולים לגרום למערכת היחסים לנוע קדימה ולאפשר לכם להכיר אחד את השנייה באמת. כאשר את מוכנה לעשות זאת, את יוצרת קשר הדוק וחזק יותר, ואף יוצרת עניין." כך לפי דבריה של ד"ר גניפר אויקל, מטפלת זוגית.

ערוץ לייפסטייל של האתר msn.com מציג חמישה סיכונים שכדאי לך לשקול לקחת.
 

1.      קצצי בצורה משמעותית בכמות השיחות לבן זוגך

נשים, לרוב, אוהבות לפטפט בטלפון והרבה. למעשה, הן אוהבות לדסקס ולדון בכל דבר כאשר מדובר בשיחות עם חברותיהן. בהתאם לכך, הן יוצרות מערכת יחסים טלפונית דומה עם הגבר בחייהן, או לפחות מנסות... כאן זה בדיוק המקום לעשות צעד שנוגד את הדחף ולסגת לאחור:

"שיחות עם חברותיך מקרבות ביניכן, בעוד שבאופן פרדוקסאלי, זה יכול להבריח בחור" לפי דבריה של הפסיכותרפיסטית פטרישיה קובלט, מחברת הספר "מה שזוגות חכמים יודעים". "זה יכול לקרות בגלל שגברים משתמשים בטלפון רק כשהם צריכים לתת או לקבל מידע. אם את מתקשרת כדי לומר שלום ופותחת שיחה על חייך מכיוון שבשבילך זו המהות של מערכת יחסים, הוא יכול לקפוץ למסקנה כי את תלותית, וייתכן שאכן יש פה נגיעה קלה של תלותיות מאחורי הצורך שלך לבדוק מה קורה פעם, פעמיים ביום. "נשים נוטות להיכנס ללחץ אם הן לא שומעות מהגבר שלהן, אז הן מתקשרות אליו, בחיפוש אחר ההבטחה מחדש כי הכל בסדר ביניהם" כך מציינת קובלט.

נסי את הדבר הבא: אל תתקשרי אליו, היעלמי קצת אפילו, ואז תראי כיצד פתאום, כשהוא לא מקבל ממך עדכונים מספר פעמים ביום, הוא יתקשר בעצמו כדי לבדוק מה קורה ויהיה קשוב ומושקע יותר בשיחה.

 2.      אל תסכימי עם כל דבר שהוא אומר
 
כמובן שאין הכוונה כי תתווכחי איתו על כל הצהרה קטנה שיוצאת מפיו, אבל לציין כי את לא מסכימה עם דבריו, כשזה נוגע למשהו משמעותי, כמו פוליטיקה או מוסר, יוצר מערכת יחסים בריאה יותר."גברים נמשכים לנשים שמאתגרות אותם" אומרת אויקל, "הם מכבדים יותר אישה שגורמת לצד התחרותי שבהם להתעורר". רק אל תגרמי לו להרגיש כמו טיפש כשאת לא מסכימה איתו. אם צץ משהו שאתם לא מסכימים לגביו, אמרי לו את דעותייך, ואז תני לו הזדמנות להסביר את עמדתו. לא רק שהדבר ילהיב את שניכם, גם תוכלו להכיר אחד את השנייה טוב יותר.

3.      עשי לעצמך את התוכניות שלך ואל תזמיני אותו

  אתם אוהבים אחד את השנייה, כך שאת חושבת שעליכם לבלות כמה שיותר זמן ביחד. ימים, לילות, חגים. זה אמנם טבעי, כי אחרי הכול - אתם זוג, וזוגות מבלים ביחד. נשמע נחמד בתיאוריה, אך במציאות, בילוי משותף של כל הזמן הפנוי שלכם פוגע בקשר ביניכם.

"אם תבלו את כל זמנכם ביחד, לא יישאר לכם על מה לדבר - שניכם תשתעממו" אומרת אויקל" יש תיאוריה פסיכולוגית, הקובעת כי כאשר אדם מבלה עם מישהו יום ביומו, ומתרגל לנוכחותו, הנוכחות שלו כבר לא גורמת יותר להרגשה טובה".

מעבר לזה, גברים אוהבים שלבנות זוגם יש חיים משל עצמן "כאשר גבר מרגיש כי הדבר היחיד שיש לאישה בחייה זה הוא עצמו, הדבר מטיל לחץ עצום עליו, והוא עלול להיבהל ולהתרחק" אומרת הפסיכותרפיסטית ד"ר ג'ואן אמודאו, מחברת הספר "הלב האותנטי". לעומת זאת, נשים פעילות, שיש להן תחומי עניין מרובים נוטות להיות יותר מעניינות ומרגשות, וזה רק יגביר את תשוקתו של הגבר אליהן.

 



"עשי לעצמך תוכניות לפחות מספר פעמים בשבוע, ואפילו אל תציעי לו לבוא" אומרת הפסיכולוגית, ד"ר ברברה קוקס "אחרת הוא יחשוב שאת לא מסוגלת ליהנות בלעדיו". עוד סיבה שיהיו לך חיים משלך היא שהדבר גורם לגבר להעריך אותך יותר: "זה מראה כי במקום שתצטרכי אותו כדי למלא את הזמן שלך, את רוצה אותו למרות שיש לך עוד דברים לעשות."

4.      התעמתי איתו לגבי בעיות במערכת יחסים

הביטוי 'אנחנו צריכים לדבר' ידוע לשמצה ככזה שמלחיץ ומבהיל גברים. לכן, לעיתים נשים מעדיפות להתחמק מלומר לגבר שלהן כי משהו מפריע להן. את הרי לא רוצה לזעזע את הספינה יותר מדי כשדברים הולכים טוב. בנוסף, מי רוצה לקחת את הסיכון שתסומן כנודניקית או קטנונית?  

הטריק הוא להעלות את הבעיות לדיון בצורה ישירה וכנה. אסור לשכוח כי תקשורת בין נשים לגברים היא לא פשוטה, גברים אוהבים שדברים נאמרים בישירות, בעוד נשים, לרוב, בוחרות בדרך העקיפה. "גברים זקוקים לבהירות, והם רוצים לשמח את בת זוגתם, אבל לא תמיד הם בטוחים איך לעשות זאת", אומרת אמודאו, "כך שאם תבהירי לו בדיוק מה את רוצה, מה הוא עושה לא נכון וכיצד לתקן זאת, רוב הסיכויים שהוא יקפוץ על ההזדמנות לעשות זאת. "  

5.      הפגיני את אהבתך

 הדעה הרווחת היא,  כי עדיף להסתיר את רגשותייך והתלהבותך מבחור כדי שתרגישי פחות מטופשת במידה וזה לא יצליח. חלק מהנשים משתדלות לא להיפתח כמו שהן בדרך כלל נפתחות בשל פחד מדחייה, אך הסתרת הצד הזה יכולה לחזור להתנקם בך, מכיוון שבחורים, כמו נשים, אוהבים להרגיש מחוזרים ומוחנפים על ידי אהובותיהם. בנוסף, אם תסתירי את איך שאת מרגישה הוא עלול לחשוב שאת אדישה כלפיו ולהתחיל לחפש אחר מישהי שמפגינה את עניינה בו.הצורה בה את מבטאת את רגשותייך, היא חשובה. גברים רוצים לשמוע מילים שיגרמו להם להרגיש מיוחדים, אבל אם תרחיקי לכת יותר מדי, הם עלולים להיכנס לפאניקה.



 

למאמרים נוספים:

עשרת הדברים שגברים רוצים

להתחתן עם הלא טוב 

הגורמים לשחיקה בזוגיות 

כיצד לשמר את הזוגיות